• Post category:Duyurular

Akademik ve İdari Personelimizin Dikkatine,

Üniversitemiz personel e-postası https://mail.sinop.edu.tr ve öğrenci e-postası https://portal.office.com adresinde bulunmaktadır. Bu adresler haricinde başka bir adres üzerinden hizmet verilmemekle birlikte kurumumuzda yalnız [kullanıcı adı]@sinop.edu.tr ve [kullanıcı adı]@ogrenci.sinop.edu.tr uzantılı e-posta adresleri kullanılmaktadır.

Son zamanlarda üniversitelerimize ve diğer kamu kurumlarına ait ele geçirilmiş bazı “…@[universiteadi].edu.tr” veya  “…@[kurumadi].gov.tr”  uzantılı e-posta adreslerinden aldatmaya yönelik  (Phising Mail) maillerin geldiği tespit edilmiştir.

Söz konusu adreslerden hesap yükseltme, hesap değişikliği, kota artırma vb. işlemlere ilişkin Teknik Destek Sistemi, BİDB,  E-posta Birimi, vb. adlarla gelen e-postalara cevap dönülmemesi ve E-posta ile gelen içerikte yer alan linklerin (E-posta hesabınızı yükseltmek için ekli e-postayı indirin.)   tıklanmaması ilgili hesap güvenliği için son derece önemlidir.

Yapılan incelemelerde ele geçirilen hesapların başka hesaplara yönlendirildiği tespit edilmiş olup, kullanıcıların, hesaplarıyla ilgili yönlendirmeleri kontrol etmesi, kontrol sonucunda kullanıcı tarafından yapılmayan yönlendirmelerin tespit edilmesi durumunda, bilinmeyen yönlendirmenin iptal edilmesi ve ilgili hesabın şifresinin değiştirilmesi gerekmektedir.

Phising Mail Nedir?

Phising (Oltalama) e-postaları son zamanların en gözde saldırı çeşidi olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu yöntem, ele geçirilen resmi bir kurumdan veya resmi bir eposta hesabından geliyormuş gibi hazırlanan e-posta yardımıyla kişileri sahte sitelere yönlendirerek, site üzerinde kişilerin bilgilerini (hesap bilgileri, parola, kart bilgileri vs.) çalmaya yöneliktir.

E-posta hesabınızda bu tarz e-postalar gördüğünüz zaman;

  • Gelen e-posta bilgilerini kontrol ediniz. Gelen e-posta’nın kimden geldiğinden emin değilseniz dikkate almayınız. E-postaya geri dönmeyiniz.
  • E-Posta yoluyla gelen linki (site adresini) tıklamayınız. Eğer işlem yapmanız gerekiyorsa, gelen e-postanın gönderildiği kurumuna ait web sitesine kendi tarayıcınız üzerinden adresi yazarak giriniz (https://sinop.edu.tr, https://mail.sinop.edu.tr ) ve işlemlerinizi bu adres üzerinden yürütünüz.
  • E-posta yoluyla gelen dosyaları açmayınız. Bilgisayarınızın ve antivirüs programının güncel olmasına dikkat ediniz.

İlgili hesaplarınıza ait bir sorun olduğunu düşündüğünüzde, ilgili Kurum / Kuruluş ile görüşerek doğrulama yapınız.

Kullanıcı bilgilerinizi vermiş olabileceğinizden şüphe ediyorsanız, ilgili Kurum / Kuruluş ile iletişime geçerek erişim bilgilerini en kısa zamanda değiştiriniz.

Söz konusu kullanıcı bilgileriniz Üniversitemiz Bilişim Kaynakları ile ilişkili ise, Bilgi İşlem Daire Başkanlığımızı bilgilendiriniz ve erişim bilgilerinizi en kısa zamanda değiştiriniz.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız;

  • bidb.sinop.edu.tr web sitesi üzerinde bulunan kurumsal e-postalar duyuru@sinop.edu.tr,bidb@sinop.edu.tr vs.) haricinde farklı bir e-posta hesabından e-posta bağlantı doğrulamaları göndermemektedir. Bu hesaplar haricinde gelen e-postalardaki bağlantı ve yönlendirmeleri dikkate almayınız.
  • E-posta iletilerindeki, metin mesajlarındaki, pop-up pencerelerindeki veya anlık mesajlardaki linklere tıkladığınız takdirde açılan sayfaya dikkat edin. Doğrudan linklere tıklamak yerine, linki adres çubuğuna kopyalayıp sayfayı açmayı denemeyi alışkanlık edininiz.
  • Kurumsal e-postaya giriş sitesi https://mail.sinop.edu.tr  ve https://portal.office.com adresinde bulunmaktadır. Bu adreslerin haricinde başka bir adres üzerinden hizmet verilmemektedir.
  • Kota artırımı gerçekleştirmek için elektronik bir sistem kullanılmamakta olup, kurumsal e-postanın kota bilgileri tarafınıza e-posta ile gönderilmemektedir.